»and the portrait show seems to have no faces in it at all, just paint 
you suddenly wonder why in the world anyone ever did them« – Frank O’Hara

In an embrace of the absurd, the artist malte fritzlar uses 
his paintings to return to the things themselves. It is the experience of alienation, 
that increasingly seeks the direct contact with
the material and thus demands their closeness. 
A mutual affection arises: we only see what is looking at us.

In einer Umarmung des Absurden geht Malte Fritzlar mit seinen Bildern 
zu den Dingen selbst zurück. Es ist die Erfahrung Ihrer Entfremdung, 
die umso vehementer den direkten Kontakt zum Material sucht und so durch 
die eigene Körperlichkeit, Nähe einfordert. 
So entsteht eine wechselseitige Hinneigung, bei der wir nur das sehen, 
was uns auch anschaut. – Text: Fabian Saul
ABOUT
Der Sitz, 2016
Harte Winkel, 2021
Deadline, 2021
Auf jetzt, komm!, 2021
The Lookk, 2016
The Look, 2020
Barrikade, 2021
Brief mit Winkeln, 2021
Phlegma, 2021
Lose Winkel, 2021
Malte Fritzlar is a visual artist based in Berlin. 
He graduated from the School Of Arts Berlin Weißensee in 2013. Solo Exhibitions 2017 One Man's Opinion About A Chair Galerie ErsterErster Berlin 2011 Soloshow Kosmetiksalon Babette Berlin Group Exhibitions 2018 Wicked Games Galerie Konterkaro/M6 Hamburg 2013 Familienaufstellung Uferhallen Berlin 2011 27 Fotografische Positionen Kunsthalle am Hamburger Platz Berlin 2011 Veilchen Uferhallen Berlin 2010 Vitrinen Foyer KHB Berlin
info(at)maltefritzlar.de instagram.com/maltefritzlar/
WORKS CONTACT
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MALTE FRITZLAR
»and the portrait show seems to have no faces in it at all, just paint 
you suddenly wonder why in the world anyone ever did them« – Frank O’Hara

In an embrace of the absurd, the artist malte fritzlar uses 
his paintings to return to the things themselves. It is the experience of alienation, 
that increasingly seeks the direct contact with
the material and thus demands their closeness. 
A mutual affection arises: we only see what is looking at us.

In einer Umarmung des Absurden geht Malte Fritzlar mit seinen Bildern 
zu den Dingen selbst zurück. Es ist die Erfahrung Ihrer Entfremdung, 
die umso vehementer den direkten Kontakt zum Material sucht und so durch 
die eigene Körperlichkeit, Nähe einfordert. 
So entsteht eine wechselseitige Hinneigung, bei der wir nur das sehen, 
was uns auch anschaut. – Text: Fabian Saul
Malte Fritzlar is a visual artist based in Berlin. 
He graduated from the School Of Arts Berlin Weißensee in 2013. Solo Exhibitions 2017 One Man's Opinion About A Chair Galerie ErsterErster Berlin 2011 Soloshow Kosmetiksalon Babette Berlin Group Exhibitions 2018 Wicked Games Galerie Konterkaro/M6 Hamburg 2013 Familienaufstellung Uferhallen Berlin 2011 27 Fotografische Positionen Kunsthalle am Hamburger Platz Berlin 2011 Veilchen Uferhallen Berlin 2010 Vitrinen Foyer KHB Berlin
info(at)maltefritzlar.de instagram.com/maltefritzlar/
MALTE FRITZLAR
»and the portrait show seems to have no faces in it at all, just paint 
you suddenly wonder why in the world anyone ever did them« – Frank O’Hara

In an embrace of the absurd, the artist malte fritzlar uses 
his paintings to return to the things themselves. It is the experience of alienation, 
that increasingly seeks the direct contact with
the material and thus demands their closeness. 
A mutual affection arises: we only see what is looking at us.

In einer Umarmung des Absurden geht Malte Fritzlar mit seinen Bildern 
zu den Dingen selbst zurück. Es ist die Erfahrung Ihrer Entfremdung, 
die umso vehementer den direkten Kontakt zum Material sucht und so durch 
die eigene Körperlichkeit, Nähe einfordert. 
So entsteht eine wechselseitige Hinneigung, bei der wir nur das sehen, 
was uns auch anschaut. – Text: Fabian Saul
Malte Fritzlar is a visual artist based in Berlin. 
He graduated from the School Of Arts Berlin Weißensee in 2013. Solo Exhibitions 2017 One Man's Opinion About A Chair Galerie ErsterErster Berlin 2011 Soloshow Kosmetiksalon Babette Berlin Group Exhibitions 2018 Wicked Games Galerie Konterkaro/M6 Hamburg 2013 Familienaufstellung Uferhallen Berlin 2011 27 Fotografische Positionen Kunsthalle am Hamburger Platz Berlin 2011 Veilchen Uferhallen Berlin 2010 Vitrinen Foyer KHB Berlin
info(at)maltefritzlar.de instagram.com/maltefritzlar/
MALTE FRITZLAR

»and the portrait show seems to have no faces in it at all, just paint
you suddenly wonder why in the world anyone ever did them« – Frank O’Hara

In an embrace of the absurd, the artist malte fritzlar uses
his paintings to return to the things themselves. It is the experience of alienation,
that increasingly seeks the direct contact with
the material and thus demands their closeness.
A mutual affection arises: we only see what is looking at us.

In einer Umarmung des Absurden geht Malte Fritzlar mit seinen Bildern
zu den Dingen selbst zurück. Es ist die Erfahrung Ihrer Entfremdung,
die umso vehementer den direkten Kontakt zum Material sucht und so durch
die eigene Körperlichkeit, Nähe einfordert.
So entsteht eine wechselseitige Hinneigung, bei der wir nur das sehen,
was uns auch anschaut. – Text: Fabian Saul

Malte Fritzlar is a visual artist based in Berlin.
He graduated from the School Of Arts Berlin Weißensee in 2013.

 

Solo Exhibitions

2017 One Man's Opinion About A Chair Galerie ErsterErster Berlin

2011 Soloshow Kosmetiksalon Babette Berlin

 

Group Exhibitions

2018 Wicked Games Galerie Konterkaro/M6 Hamburg

2013 Familienaufstellung Uferhallen Berlin

2011 27 Fotografische Positionen Kunsthalle am Hamburger Platz Berlin

2011 Veilchen Uferhallen Berlin

2010 Vitrinen Foyer KHB Berlin

info(at)maltefritzlar.de

instagram.com/maltefritzlar/

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